Galet gala vid gala

Efter rundsmörjningen blir det en kväll när jag sitter framför en prisutdelning. Människors mod, kamp och intensiva uppskattning får mig att böla.
Och jag känner att jag saknat det.
Saknat genomsköljningen av flodfåran.
Slippa dämma upp en massa saker och känna att det kan få plats.

Jag undrar om det är löftet att kolla upp personlighetsutveckling på jobbet. Terapi i mina preliminära memoarer. Personlig effektivitet i pappren hos personalavdelningen.

Psykologen har antytt vid ett par tillfällen att jag är en intressant människa samtidigt som hon håller professionell distans.
Jag blir smickrad håller tummarna för att hon ska komma att bli aktuell som min coach. Klia mig lite i nacken och jag blir Din. Jag blir lite förälskad bara av tanken att en engagerad psykolog ska lägga sina händer i min hjärna och tycka att jag är spännande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0