Labyrint

Genom lösenorden söker jag min gant och när jag blundar duger det inte.
Är träningen, julklapparna och mutorna nyckel till första låset? Låsen till genvägarna i labyrinten.
Vad vet jag.
Men jag vet att människorna i mitt mikrokosmos är de positiva laddningarna i min polvända atommodell.
Känslan av att veta att det finns terapihörnor att ta till vid behov ger hela tiden något slags lugn efter att första pulstoppen lagt sig.
Det kommer alltid tillfällen att skapa förändring och bygga sin riktning mot den hoppfulla omöjligheten.
Och vart jag än kliver hittar jag nya och gamla själar som är skumgummin och bilbälten mot den vassa otryggheten i lyckans konstans.
På berget vaktar kärleken i vars sken labyrinten eroderar.

Kommentarer
Postat av: Vinkona

Sista meningen bär så mycket. Gud så vackert skrivet.

Den hoppfulla omöjligheten.. Tänk att våga sträva så!

Du ger hopp åt allt idag, tack!

2009-12-03 @ 21:27:00
URL: http://vinkonadin.blogspot.com
Postat av: Brainflakes

Jag tror att vi är många som när hoppet.

Och jag är så glad dagarna jag har modet.

Vårda hoppet!

2009-12-03 @ 22:02:09
URL: http://brainflakes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0