Förvillelsesjuka

Jag har så svårt att förstå hur det kan hända att så välplenerade och vältänkta saker inte blir av alls.
Det är något jag slagits med på jobbet.
Jag måste ha någon typ av rättshaveristgen i mig. Ständigt missförstådd, ständigt utsatt för orättvisor, ständigt blir mina plakat ignorerade.
Jag går på tvären precis så som jag sätter min stolthet till. Jag tänker ut hur det ska vara. Många nickar och säger att det verkar rätt. Sedan går de och gör något annat.
Samtidigt klappar folk mig på axeln och säger att det jag gör är värdefullt och jag märker ju att jag får fortsätta hållas trots att inget av det jag skkriver och gör omsätts i praktiken. Inte förrän många år senare iallafall.

Eller så har borde jag diagnosticeras som ett bokstavsbarn. Tar orden för tydligt för allvarligt, sätter all min tro till orden och är analfabet på att förstå och acceptera människors ickelogiska känslor.

Jag är förvirrad.
Förvirrad hemma och på jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0