Ge mig lite tystare verktyg

Det sitter en motor i min vänstra hjärnhalva som aldrig tystnar dessa dagar. Varvtalet blir högre och överröstar mitt andra jag. Andra jaget som ska problemlösas, fast det borde utlevas, överröstas.
Jagen staplas på varandra och jag blir mitt eget vaxkabinett av personligheter som jag känner igen mig i men som inte är helt jag. Vissa förlikar jag mig inte med.
Jag hör mig resonera kring att jag inte är ett problem som ska lösas utan att jag bara ska vara, välja, älska, skratta och välja igen. Men först ska jag bara stänga av motorn. Jag hör inte vad jag känner för den för ett sådant oväsen.
Hur gör man? Hur skaffar man sig fler verktyg?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0