Note to self

Såpnubblor ska inte lämnas ute utan tillsyn och sparas till senare. De kommer oundvikligen, återkalleligen och obarmhärtigt att försvinna och dö under tiden Du sätter på Dig varma sockor, långkalsoner och smörjer in fötterna med fotkräm, tar solskyddsfaktor i ansiktet och hämtar överfallslarmet från översta hyllan.

Du skall inte vänta på att le mot regnbågsfärgerna, mot solen och Du skall absolut inte låta bli att gå ut barfota om det så är frost i gräset när Du känner att Du vill att såpbubblan ska komma så nära att den gärna får spricka på Din näsa.

Du ska inte fråga om lov innan Du gör en snöängel i gräset fast det bara är augusti om Du vill det. Du ska inte be om lov från någon annan än den Du vill kyssa när Du vet att det är dags.

Du ska inte låta bli att berätta när lyckan landar helt flyktigt på Din bröstkorg och mysik spelar högt omkring Dig fast bara Du hör.


Låt orden mina fastna på pappret när jag tänker dem och låt mig inte tro att jag ska hitta tillbaka till dem efter att jag diskat, lagt barn, ringt mamma och skrivit klart presentationen.
Note to self.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0