Psyktest

En händelserik vecka har passerat och jag är nära att beskriva allt det yttre fast det är allt på insidan jag känner. Men jag vet att när det det yttre är beskrivet orkar jag inte fästa det inre med kartnålar och hjälper mig inte att ta ut någon kompassriktning.

Mitt professionella jag sitter och telefonblocksritar i ett litet hörn. Jag har blivit testad, värderad och bedömd och mitt självdefinitionsprocessande rasslar ungefär som de mest fantasilika maskinerna i gamla svartvita flmer eller skämtsamma tv-spel.
Ofta är det asociala ingenjörer med egna moralsystem som ligger bakom dessa teknikskapelser. Ingenjörerna är sin tur styrda av hänsynslösa skurkar med halsdova skratt som ekar över nejden när de är i färd med att göra något extra grymt.
Jag vet inte vem jag är styrd av, eller ens om, men det visade sig tydligt att jag ligger i det introverta facket, och har några riktigt osympatiska drag som slår i taket på det röda. Så osympatiska att jag till och med undranhåller dem för denna dagbok.
Dessutom är jag en medelmåtta vad gäller effektivitet och vissa begåvningsfack.
Sedan hade psykologen fräckheten att redovisa resultat som sade att jag hade svårt att ta emot kritik som handlade om kvaliteten eller utförandet av mitt arbete. Subba!
De roliga delarna handlade om min generella begåvning och att jag inte hade någon "dussinprofil". Excentrisk uttryckte det sig som i ett av testerna. Det är visserligen något jag odlar, men kanske ska det vara någon måtta på det nu när det till och med ger utslag på psykologiska tester!?
Schrink-damen återkom också ett par gånger till att jag nog skulle må bra av lite regelbunden terapi för att må bra.
Hon klädde av mig djupt inpå sårbarheten, men var varsam och jag kände mig inte naken inför en främling. Skickligt!

Fniss. Min goda vän jag träffade häromdagen kommenterade roat hur ofta jag återkom till dessa testresultat. Och nu gör jag det igen.

Kommentarer
Postat av: B

Jag håller på att spricka av nyfikenhet! Kram!

2008-01-19 @ 13:58:00
Postat av: Kaffeflickan

Men, jag är ju nyfiken ju! Berättar du när du kommer på besök?

2008-01-21 @ 20:19:09
URL: http://timelessrooms.blogspot.com
Postat av: Brainflakes

B: Jag är ju väldigt vag i mitt sätt att återberätta, men jag försöker! :o)

Kaffeflickan: Allt jag kan och hinner! ;o)

2008-01-23 @ 09:54:55
URL: http://brainflakes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0