sällskapssjuka kvällssamtal och kaskader av kärlek

Kväljningarna över den tomma smaken får det att fnurra i huvudet och frön av självförakt yr ner i lungorna av varje andetag tills jag hostar av självömkan.
Löpsteget var raskt och istället för att glädjas åt framstegen ger jag spegelblicken dödsblicken för att jag inte stod upp för mitt uppgraderade jag.
Jag skriker ”integritetsbrist” med stora, röda, målade bokstäver på min allra största självföraktsvägg.
Frihetsduvan på min vänstra axel vrider sig i överlevnadskramper och skriker ”Mänsklighet”, ”Fantastisk insats” och ”10 procents bom är faktiskt 90 procents träff är faktiskt en tusenfaldig förbättring”.
Svedda vingar borrar genom näsborrarna men snöpuls, vackra kramper, sällskapssjuka kvällssamtal, längtan och kaskader av kärlek borrar tillbaka och i virrvarr där ingen vet vem som vann var det iallafall inte framtiden som förlorade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0